The way to my life - del 19

Harrys perspektiv
-Vad är det? Du verkar inte så glad? Hon kollade med en liten ledsen blick på mig.
-Jag är trött, godnatt! Sa jag och trängde fram ett leende!
-Godnatt, sov gott sötnos!  Hon gav mig en lätt puss på kinden, sedan vände jag mig om.
Jag märkte några minuter senare att hon somnat men jag kunde inte släppa tanken. Vad var på gång mellan Sophie och Jake?
_________________________________________________________________________________________________
Nästa morgon vaknade jag av att någon fick ett sms, jag kollade på min mobil. Nej inget sms, med då såg jag att Sophie satt på min skrivbordsstol med mobilen i handen samtidigt som hon hade ett stort leende på läpparna. Det var väl den där Jake som hade skickat ett sms till henne nu. 
Jag reste mig upp från sängen och gick mot badrummet utan att säga något till Sophie, men jag kollade mot henne med en ledsen blick och hon tittade frågandes på mig.

När jag kom tillbaka in i mitt rum kom Sophie fram till mig och gav mig en kram som jag besvarade väldigt löst och när hon skulle kyssa mig vek jag undan.
Hon kollade lite konstigt på mig samtidigt som hon frågade,
-Vad är det Harry? Har något hänt?
-Nej jag är bara inte på så bra humör idag.

Jag gick till skrivbordet, tog min dator och satte mig i sängen. När datorn var startad loggade jag in på twitter och skrev något så enkelt som ”why?”.

Sophies perspektiv

Jag märkte att Harry inte var som vanligt, han var inte den glada och pigga Harry. Men när jag frågade om något hade hänt svarade han bara att han inte var på så bra humör idag. Fast jag såg på honom att det var något annat, att han gick och tänkte på något.
Jag ville veta vad det egentligen var, men just nu orkade jag inte bry mig.

När vi hade ätit frukost och kom in på Harrys rum tog jag upp mobilen och såg att jag hade fått ett sms från Jake där det stod ”går det att ses klockan 2 idag :)?”. Jag kollade på klockan och såg att klockan var tolv. ”Ja det blir bra, ska vi ses på kaféet som vi träffades på första gången? :)”. Jag tryckte på skicka och fick snabbt tillbaka ett svar ”Ja, det blir bra. Då ses vi då, längtar!! <3”. Jag förstod inte riktigt varför han skickade hjärtan i sina sms men det var väl antagligen för att han gillade mig som vän.

När jag hade klätt på mig och gjort mig färdig sa jag,
-Harry jag måste hem. Jag ska träffa Jake, och när jag sa det så tittade han ner i golvet och svarade,
-Okej hejdå.
-Harry du är den enda för mig, sa jag samtidigt som jag gick mot honom för att ge han en kram.
-Mm, men skulle inte du gå?
-Jo hejdå. Vi ses!
-Hejdå svarade han och när jag gått ut hörde jag hur han smällde igen dörren.

Harrys perspektiv

När hon hade gått smällde jag igen dörren, sprang till mitt rum och slängde mig i sängen. Jag låg där i sängen och bara tänkte på det Jake hade skickat till henne igår kväll, han hade till och med skrivit ett hjärta. Efter ett tag så kände jag hur mina ögon blev blöta och sakta kände jag tårarna som rann ner för mina kinder. Efter en liten stund somnade jag.

Ungefär en och en halv timme senare vaknade jag. Jag kände att jag inte kunde ligga inne på mitt rum hela dagen så jag gick ner och tog på mig mina skor. 

-Var ska du? Hörde jag mamma fråga.
-Jag ska bara ut och gå en runda.
-Okej, gör du så.

Jag gick rundor och tillsist kom jag fram till ett kafé som såg mysigt ut. Jag gick in, köpte en stor muffins och satte mig längts in i hörnan.
Det dröjde inte länge förrän jag hörde en glad röst som jag mycket väl kände igen. När jag kollade upp såg jag Sophie gå där tillsammans med någon kille som jag antog vara Jake. 
Jag sjönk ner en bit på stolen och satt bara och petade i min muffins.

När de hade köpt sin fika gick de ut och satte sig där ute. De satt perfekt så jag kunde se dem genom ett fönster. Men jag ville inte se allt. Jake smekte hennes kind. Sophie tog upp sin hand på bordet och Jake la sin hand över hennes. Jag såg hur de pratade med varandra och skrattade. Jag tänkte på det Sophie hade sagt, ”Harry du är den enda för mig”, men jag kunde inte riktigt tro på de orden. Jag kände att det vibrerade i fickan. Jag tog upp mobilen och såg att jag hade ett nytt sms, från Louis. ”Heeey, hur är det? Saknar dig, vi måste hitta på något kul imorgon. Är hemma vid 3 tiden!”. Jag log för mig själv och svarade ”Heyy, inte så jättebra. Saknar dig och de andra. Vad ska vi hitta på?” Jag tryckte på Nytt meddelande och skrev till Niall, Zayn och Liam samtidigt ”Heey, hoppas allt är bra med er. Saknar er! Imorgon gör vi något roligt allihop!”. Jag kollade ut genom fönstret och såg att Sophie och Jake hade rest på sig. De pratade lite innan Jake lutade sig fram och gav henne en kyss. Jag kände hur det högg till i hjärtat. Varför gjorde hon så mot mig? 

Jag satt kvar på kaféet en stund efter att de gått iväg. Jag tog upp mobilen och såg att Louis hade svarat. ”Inte så jättebra? Vad har hänt?”. Jag började skriva, men raderade allt igen. ”Vi tar det när vi träffas, vi hörs!” skrev jag istället och skickade iväg.

-Vad har du varit? 
-Jag gick en runda för att ta det lite lugnt.
-Jaha, ska du träffa Sophie ikväll? Hon kan komma…
-Nej, inte ikväll.
Mamma kollade lite förvånat på mig, men jag orkade inte bry mig. Jag gick istället upp på mitt rum och loggade in på twitter. Sophie hade skrivit för 10 minuter sen ”Having a great day with my friend @jakeparkes!”. Jag tryckte bort hennes sida och skrev “missing my guys, see you tomorrow” och sedan loggade jag ut.

-Harry, de är mat, kom ner nu!
-Jag kommer!

Sophies perspektiv

-Jag tror jag måste hem nu, vi får träffas en annan dag! Sa jag och stoppade ner min mobil i fickan.
-Okej, såklart vi får träffas oftare! Han gav mig en varm kram som jag besvarade. Sedan gick vi åt varsitt håll. 

-Hejsan, ropade jag när jag kom innanför dörren.
-Hej, var har du varit?
-Jag har träffat en kompis, Jake heter han!
-Jaha, vad trevligt. Maten är klar om en halvtimme.

Jag gick upp till mitt rum och satte mig i sängen och tog upp min mobil. ”Hejsan, vad gör du? Hoppas du är på bättre humör nu! Lust att träffas imorgon? :) ” skrev jag och skickade till Harry. Några minuter senare fick jag ett svar ”Nej, killarna kommer tillbaka imorgon, ska vara med dem!”. Jag förstod inte varför han var så sur? Vad hade jag gjort för fel? ”Juste, vilken tid kommer de hit?” Jag reste mig från sängkanten och hämtade datorn. Samtidigt som jag startade datorn hörde jag min sms signal. "Vid 3, vi ska hitta på något då” ”Okej, men vi behöver snacka. Bara du och jag. Ska vi träffas vid 12?” ”Nej, inte imorgon. Någon annan dag.” Jag brydde mig inte om att svara. Han verkade inte alls vara på humör och jag ville inte göra han mer sur än vad han förmodligen redan var.
_______________________________________________________________________________________________
Del 19!
Börjar ni tröttna på novellen? Vi vet att de inte har hänt så mycket, men i novellen har det inte gått så många dagar om man tänker efter. Men tror ni att Sophie gillar Jake?
Och förresten, kom med lite idéer kring novellen, vad som kan hända osv!
/Angelica & Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback