The way to my life - del 22

-Men ska vi gå då? Frågade jag.
-Ja det kan vi väl, svarade Liam.

Harry tog tag i min hand och flätade sina fingrar med mina och alla gick ut från huset. Sedan började vi gå.
_________________________________________________________________________________________________
Efter vi hade gått ett tag märkte jag att Niall och Amanda pratade väldigt mycket med varandra.  Vi gick förbi Big Ben och en sådan fotonörd som Evelina var så skulle vi tvunget stanna för att hon skulle kunna ta ett foto.
När vi hade gått ytterligare en bit kom vi fram till mitt och Harrys ställe. London Eye.
-Kan man åka det!? Utbrast Evelina.
-Ja det är klart man kan, svarade Louis och skrattade.
-Tänk så fina bilder man hade kunnat ta därifrån! Sa Evelina med ett stort leende.
-Men ska vi åka då? Frågade Louis
-Är det inte dyrt? Frågade Amanda.
-Vi bjuder! Sa Niall väldigt högt.
-Tack, men ni behöver inte! Sa Amanda.
-Men vi vill göra det! Svarade Louis.
-Vi tackar inte nej till att bjuda upp två fina tjejer i London Eye, sa Zayn och blinkade.
-Men jag då? Är inte jag fin? Frågade jag och skrattade.
-Klart du är gumman! Jag bjuder dig! Sa Harry och kysste mig.
-Du behöver inte bjuda mig en gång till.
-Såklart jag ska bjuda min underbara flickvän på ännu en åktur i London Eye, svarade Harry och självklart skulle jag börja rodna. 
Vi ställde oss i kön och det tog inte så lång tid innan vi kunde hoppa på.  Eftersom vi var ganska många fick vi en vagn för oss själva. När alla hade hoppat i och dörren var stängd började vi sakta åka uppåt. 
-Så fin utsikt, utbrast Evelina och tog upp kameran för att fota.
Vi stod upp och kollade ut genom de stora fönsterna. Harry kom bakom mig och la sina händer runt min midja. Jag kollade bak och han gav mig en lätt puss på munnen. Jag kollade på Amanda som stod bredvid mig och hon log stort mot mig.

-Ställ er alla där vid fönstret så ska jag fota er! Sa jag till alla när vi var nästan högst upp.
De gjorde som jag sa och jag lånade Evelinas kamera. Jag tog ett foto men var tvungen att ta ett nytt då både Niall, Harry och Zayn gjorde några konstiga miner. När jag tog nästa bild började alla skratta och jag fick ta ytterligare 3 bilder innan det blev bra.
-Sophie och Harry, ställ er där så jag kan fota er! Sa Evelina och kollade på oss.
Vi ställde oss tätt intill varandra och Harry la sin arm runt mig. 
-Ta en bild till! Sa Harry och Evelina tog upp kameran för att ta ett foto.
Han kollade in i mina ögon och böjde sig ner. Han gav mig en kyss och vi hörde att kameran tog ett foto.
-Aww, utbrast alla i kör och jag kände hur jag rodnade. 
Vi tog massvis med bilder och hade hur roligt som helst. När vi hoppade av gick vi in till ett kafé som bara låg 5 minuter från London Eye. Vi beställde alla varsin stor muffins och dricka. Det kom fram några fans till killarna som var jättesnälla.

Efter en och en halv timme gick vi ifrån kaféet utan att vi visste vart vi skulle.
-Vi kan shoppa! Sa Amanda och killarna suckade medan jag och Evelina log stort.
-Det värsta med tjejer… shopping! Utbrast Niall och Liam samtidigt.
-Haha, men kom igen! Vi har faktiskt inte gjort det någon gång sen jag kom! Jag log stort mot de alla som suckade ännu en gång.
-Ja, okej då!
-Jaaa, utbrast jag, Evelina och Amanda i kör och började skratta.

Vi gick in i alla möjliga affärer med fem slöa killar efter oss.
-Snälla, kan vi inte göra något roligare? Sa Niall och de andra tyckte detsamma.
-Bara denna affären också, sa Evelina och pekade mot affären vi stod utanför.
De nickade till svar och satte sig på en bänk utanför butiken.

När vi kom ut från affären hade vi vars en kasse med oss.
-Varför köper tjejer alltid kläder, från varenda affär? Fråga Zayn och jag skrattade till.
-Varför köper killar aldrig kläder från någon affär? Frågade jag och alla skrattade till. 

Vi gick hemåt och när vi kom utanför mitt hus stannade vi till.
-Ska vi hitta på något senare? Frågade Liam och alla nickade.
-Det ser inte ut till att bli så bra väder, ska vi köra på en filmkväll? Frågade Harry och kollade på mig.
-Ja, hos vem? Svarade jag.
-Kom till mig vid halv åtta, sa Harry och gick sedan fram för att ge Evelina och Amanda en kram. 
-Hejdå, det var kul att träffa er! 
Harry gick fram till mig och drog mig intill honom i en varm kram. Han pussade mig lätt på huvudet och släppte sedan taget om mig. De andra killarna gav oss tre varsin kram sedan gick det sin väg.

När vi kom upp på mitt rum utbrast Evelina,
-Det är helt sjukt! Killarna i One Direction kramade mig precis! 
Jag skrattade åt henne och tog sedan datorn och satte mig i sängen med Evelina och Amanda på varsin sida om mig. 
-Du har ju världens gulligaste pojkvän, sa Amanda när jag skrev in mitt lösenord för att logga in på twitter. 
-Ja, och bilden vi tog i London Eye blev sjukt söt! 
-Kan jag inte få lägga in bilden och twittra den? 
Hon gav mig minneskortet och jag la snabbt in bilden. Jag gick sedan in på Twitpic för att ladda upp bilden där.
Under bilden skrev jag ”me and the best boyfriend in the world!”.
Efter några minuter såg jag att många hade kommenterat bilden med snälla ord. Jag skrev en snabb tweet, ”Thanks for all the lovely comments!”. Jag loggade ut från twitter och satte ner datorn på sängen. 
-Ni kan göra vad ni vill på datorn, jag ska bara gå på toa!

När vi lite senare skulle börja fixa oss för ikväll hade det börjat regna ute. Jag tog upp min mobil för att kolla var klockan var. 18.03 visade mobilen. Jag såg att jag hade ett nytt sms från Harry. ”Vi kör på myskläder idag, one piece blir bra! ;)” stod det och jag svarade snabbt. ”Låter som en bra idé i detta väder, ses snart, puss!”. 
-Tjejer, Harry smsade, han tyckte vi skulle ha våra one piece på oss ikväll!
-Okej, det blir väl bra! Sa Evelina och sedan gick jag mot min garderob för att leta fram min.
______________________________________________________________________________________________
Del 22! Det har blivit mycket i Sophies perspektiv, men i nästa del blir det i någon annans!
Och vad har hänt med alla fina kommentarer? Fortsätt kommntera! :)
/Angelica & Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback