The way to my life - del 23

Jag såg att jag hade ett nytt sms från Harry. ”Vi kör på myskläder idag, one piece blir bra! ;)” stod det och jag svarade snabbt. ”Låter som en bra idé i detta väder, ses snart, puss!”. 
-Tjejer, Harry smsade, han tyckte vi skulle ha våra one piece på oss ikväll!
-Okej, det blir väl bra! Sa Evelina och sedan gick jag mot min garderob för att leta fram min.
_________________________________________________________________________________________________
-Mamma, var är min one piece? Ropade jag när jag hade letat igenom min garderob minst 5 gånger och kände att jag började få lite panik. Jag hörde att Evelina och Amanda satt och skrattade lite smått åt mig. Jag kollade på de med en ond blick men kunde inte låta bli att skratta. En halv minut senare kom mamma upp in till mitt rum.
-Vad är det?
-Jag hittar inte min one piece... sa jag panikslaget och hon suckade.
-Men den är väl i din garderob? 
-Jag har letat fem gånger, den är inte där! Evelina och Amanda satt fortfarande och skrattade bakom mig.

-Här är den ju! Utbrast jag när vi letat i minst en kvart.
-Men har du inte letat där innan? Frågade mamma och kollade på mig med en konstig blick.
-Men jag visste väl inte att den skulle ligga ihop vikt i en låda inuti garderoben? Och förresten är det ju pappa som köpt den till mig, han kanske har lagt den där efter han tvättat den! Sa jag och mamma skrattade till.
-När skulle ni vara hos Harry? Klockan är tio i sju!
-Vid halv åtta… du skulle inte vilja skjutsa oss? 
-Jo, visst… ska ni sova där? 
-Jag vet inte…
-Okej, men kom ner när ni vill åka då!
Mamma gick ner och jag skickade ett sms till Harry, ”Får vi lov att sova över? Tror det skulle göra Amanda och Evelina sjukt glada… och mig!”. Jag fick ett snabbt svar där det stod ”Ja, jag säger till de andra, vi ses snart!”. Jag svarade ett snabbt ”Okej, vad bra!” och la sedan ner mobilen i fickan.
-Ska vi gå och byta om då? 
De nickade mot mig och vi gick in i badrummet. Jag tog på mig ett vitt linne och ett par svart korta shorts och drog sedan på mig min ljuslila one piece. Evelina hade en rosa randig och Amanda hade en två färgad, rosa och lila.
-Förresten, om vi vill kunde vi få sova över… det vill ni väll? Frågade jag och såg hur chokade de båda blev.
-Jaaa, utbrast de samtidigt och jag skrattade.

Niall perspektiv

Mobilen plingade till och jag öppnade smset från Harry, ”Ni kan sova över om ni vill… förresten, vad för film blir det?” . ”Okay, ska de andra? … Det blev en skräckis och en komedi!” svarade jag innan packade ner lite saker eftersom vi skulle sova över. ”Ja, iaf tjejerna, tror de andra också! Låter bra, vi ses!”

-Hej, kom in! Harry, Liam och Zayn är vid tv:n, sa Anne när hon öppnade dörren.
Jag gick in och tog av mina skor, sedan gick jag in till de andra.
-Heeej, utbrast jag och gjorde vårt handslag med de alla.

Några minuter senare kom tjejerna och vi hälsade glatt på de. När klockan var tio i åtta kom Louis. Under tiden vi väntat hade Zayn och Harry fixat chips, popcorn och dricka som de hade ställde på bordet framför oss.
Amanda satt sidan om mig och jag kunde inte låta bli att kolla på henne emellanåt. Vi satt och skratta under hela filmen. Den var riktigt rolig och när den var slut var allas ögon blanka så mycket vi skrattat. Klockan var närmre tio när vi tog och bytte film och satte på en skräckis.
När inte ens en halvtimme hade gått på filmen satt alla ihop tryckta i soffan. 
Vi hörde något ljud och alla skrek högt,
-AHHHH, samtidigt som vi tryckte ihop oss mer i soffan.
_______________________________________________________________________________________________
Del 23, som blev väldigt kort, vi vet! Men ger ni oss 10 kommentarer, så lovar vi att skriva en extra lång del, så kommentera på!!
Glöm inte att vi söker gästbloggare!
/Angelica & Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback