The way to my life - del 5

Jag borstade tänderna och håret, sedan tog jag bort sminket och bytte om till pyjamas. Jag la mig i sängen och tänkte på hur sommaren skulle bli. Hela sommaren ska jag spendera i en annan del av världen med både mamma och pappa. Det kunde inte bli annat än bra. Jag somnade inte så lätt, jag bara la i sängen och tänkte på allt jag hade framför mig.
_______________________________________________________________________________________________
Vi hoppade ut ur bilen, jag tog min resväska, sedan gick jag och mamma in på flygplatsen. Jag lämnade min väska och sedan gick vi mot säkerhetskontrollen. 
-Hejdå gumman, hoppas resan går bra, och hälsa pappa. Jag kommer ju på lördag, sa mamma och kramade om mig. 
-Ja, de kommer gå bra, hejdå, sa jag och gav henne en puss på kinden.

När jag kom in på flygplanet letade jag upp min fönsterplats och satte mig ner. Några minuter senare kom det en barnfamilj in på flyget och såklart skulle två i deras familj sitta på de två tomma platserna vi mig. En liten söt kille som var runt 3 år satte sig i mitten, alltså bredvid mig. Jag tog upp en tidning och började läsa. Den lilla killen lutade sig mot mig och la sitt huvud på min axel, jag kollade på honom och han aktade sitt huvud. När planet lyfta började såklart den lilla killen att skrika. En skrikig, jobbig liten kille bredvid mig hela flygresan, great! tänkte jag.
Jag gick av flyget och hämtade min väska kom ut nästan först på det rullande bandet. När jag vände mig om såg jag att min pappa kom gående mot mig. Jag började små springa mot honom och satte väskan, jag gav han en lång kram och log. 
-Hej gumman, hur är det? Vad stor du har blivit, min lilla tjej! Sa han, precis som han alltid gör.
-Haha, hej på dej, de är bra! Sa jag och tog min väska och vi började gå. 
-Oj, förresten, det här är Bobby, sa han och kollade på personen som gick bredvid pappa.
-Aha, hejsan, jag heter Sophie!
-Hej, trevligt att träffas!

Vi hoppade in i bilen, pappa och Bobby där fram och jag där bak. Jag tittade ut genom fönstret och tänkte, han där Bobby liknade någon, men vem?
När vi lämnat av Bobby och kommit hem kollade jag runt i huset. Även om jag visste hur det såg ut, så ville jag kolla. 
-Jag gör lite pannkakor till oss, du kan väl duka? Frågade pappa mig när jag kom in i köket. 
-Ja visst! Jag tog fram tallrikar, glas och bestick, sedan gick jag ut på uteplatsen och dukade. När jag kollade ut i trädgården såg jag en stor pool. Jag gick in till pappa i köket med ett stort leende.
-Pappa, sen när fanns det en pool här? 
-Sen förra veckan… du skulle ju komma, så jag var tvungen att göra något för du skulle vilja bo här! Sa han och log mot mig.
-Tack pappa, men jag hade velat bo här ändå!
-Så, ska jag ta bort den? 
-Men nej, det sa jag inte!
Pappa skrattade åt mig och fortsatte med pannkakorna. 
5 minuter senare kom pappa ut med pannkakorna, efter vi ätit klart bytade vi om till badkläder och hoppade i poolen.
Klockan var 10 och jag kände mig trött, jag gick in i badrummet och gjorde mig klar, sedan gick jag till tv-rummet där pappa satt.
-Godnatt pappa.
-Godnatt, och förresten, på lördag kväll hade jag tänkt att vi skulle äta tillsammans med Bobby, hans fru och deras yngste son, är det okej? 
-Ja, visst, kommer de hit? 
-Japp, jag sa att de kunde komma vid 6-tiden, så kan vi grilla eller något!
-Super, och imorgon, vad händer då? 
-Har inte tänkt ut något, kanske bara ta de lugnt och bada? 
-Det låter som en bra ide, godnatt, sa jag och kramade om honom.
-Godnatt gumman!
Jag gick upp för trappan och in i mitt rum, jag slängde mig i sängen med kunde inte somna. Jag tänkte på Bobby, vem var det? …
______________________________________________________________________________________________
Vem tror ni att Bobby är?
I nästa avsnitt kommer en utav grabbarna komma in, vem tycker ni de ska vara? Fast ni blir nog inte besvikna vem de än är! ;)
Vi ska börja på del 6, så den kommer ut ikväll om vi får minst 4 kommentarer!
och förresten, är delarna lagom lång, förkorta eller förlånga?

/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: sara

bobby? nialls pappa!? Har precis börjat läsa här på eran blogg! det jag har läst nu har varit jätte bra!!



Ha det bra!!

2012-01-24 @ 17:48:38
Postat av: Luna

Nialls pappa kanske? ;)

2013-07-11 @ 18:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback