The way to my life - del 70

Sophies perspektiv

Jag märkte ju att Harry var irriterad.
Liam tittade på mig med orolig blick, han förstod också att det var något. Jag skakade på huvudet mot honom och han log mot mig, med sitt söta leende.
_____________________________________________________________________________________
När vi körde in på vår uppfart var det bara jag, Niall och Louis vakna. Jag skakade lite lätt på Harry, medan Niall väckte Zayn och Liam.
-Harry, vi är hemma! Sa jag och pussade han lätt på kinden. Han sträckte på sig lite lätt.
-Mm, sa han och tog upp sin mobil.
Jag la mitt huvud på hans axel och jag såg att han gick in på twitter. ”Home from a nice day at the beach” skrev han och jag log. Louis stannade bilen och vi gick in. 
-Jag ska bara ta en dusch, sa jag och sprang upp för trappan.

När jag var klar tog jag på mig ett vitt linne och ett par svarta mjukisbyxor. Under tiden jag duschat och bytat om hade Zayn och Louis redan duschat.
-Jag går också och tar en dusch, sa Harry och gick iväg.
-Är ni hungriga?
-Ja, lite! Sa Zayn.
-Vi lagar spaghetti bolognes, utbrast jag och Niall var snabbt med att svara.
-Ja! Utbrast han och vi började dirket.

-Det luktar gott! Sa Harry när han kom in i köket ny duschad. Han luktade så gott.
-Du med, sa jag och flinade mot honom. Han gav mig ett svagt leende tillbaka. Jag orkade inte bry mig. Han blev lätt sur för småsaker, men jag älskade honom. Och jag var så glad att kunna kalla honom min.

Tjugo minuter senare satt vi i soffan och åt. Ingen sa något, vi bara njöt av maten. Men alla märkte nog att det inte var någon bra stämning.
-Varför är alla så sura? Frågade Liam plötsligt.
-Jag är inte sur! Sa jag och log.
-Inte jag heller! Utbrast Zayn, Niall och Louis samtidigt. Allas blickar vändes mot Harry.
-Hallå, Harry? Sa Louis, som satt bredvid honom och puttade honom lite lätt i sidan.
-Vad? Sa han irriterat.
-Är inte du på bra humör idag? Frågade Louis, som oftast fick han att skratta.
-Jo, men jag är inne i maten, jag kör på Niall style! Sa han och alla skrattade.

Jag satte i en komedifilm, och bara några minuter efter att den startat skrattade jag och Liam förfullt. Ibland tyckte jag Liam verkade vara lite tråkig av sig, men han var verkligen inte det. Jag älskade att vi hade samma humor och han var så lätt att snacka med.

-Jag tror att jag går upp och lägger mig, sa Harry när klockan bara var halv 9. Vi satt och spelade kortspel.
-Redan? Sa jag förvånat och ha nickade.
-Mm, är väldigt trött, sa han tyst.
-Godnatt! Sa han innan han gick upp.

Harrys perspektiv

Jag var egentligen inte så trött. Men jag var inte på så bra humör och jag ville inte förstöra för dom, som verkade ha det väldigt roligt. När jag kom in på Sophies rum kollade jag först på madrassen och sedan på sängen. Vart skulle jag sova? Jag tog en kudde som vi haft förra natten och la mig ner på madrassen. Jag tog upp min mobil och kollade runt på twitter lite. Jag hörde hur dom skrattade nerifrån och jag ville egentligen gå ner, men samtidigt inte. När jag legat där i en kvart, hörde jag fotsteg i trappan. Dörren öppnades försiktigt och jag såg Sophie. Hon satte sig ner på madrassen och la sin hand på min.

-Varför ligger du på madrassen? Sa hon tyst.
-Var skulle jag annars sova?
-I min säng din dummer, kom nu! Sa hon och drog upp mig.

Vi satte oss i hennes säng och vi flätade ihop våra fingrar.
-Vad är det Harry?
-Va? Inget, sa jag snabbt och hon kollade på mig med en menande blick.
-Harry, sluta. Jag märker ju att det är något, sa hon och jag skakade på huvudet.
-Jag är bara inte på humör, sa jag och hon la sitt huvud på min axel.
-Vill du vara själv? Sa hon och jag nickade.
-Okej, men godnatt älskling, sov gott! Sa hon och pussade mig lätt på kinden, innan hon reste sig och gick mot trappan.
-Vänta! Sa jag och hon stannade upp. Jag reste också mig och vi möttes i en kyss.
-Godnatt, sa jag och gav henne en varm kram innan hon gick ner. Jag kröp ner under Sophies täcke och somnade.

Nialls perspektiv

-Är Harry sur? Frågade jag Sophie när hon kom ner. Till min glädje skakade hon på huvudet.
-Nej, han var bara inte på bra humör... har ni spelat utan mig? Men nej, detta är fusk! Utbrast hon och jag flinade åt henne.
-Stackare, ska vi börja om? Frågade jag och hon nickade.
-Ja!

När klockan slog 11 bestämde vi oss för att lägga oss. Alla var trötta efter dagen. Att bada tog verkligen på krafterna. Jag skrev en snabbt tweet, ”Have been an amazing day with my friends! I love u”. Sedan hittade jag en länk, som jag var tvungen att kolla på. ”Liam Payne and Sophie Winston?” Stod det som överskrift och jag läste vidare. ”Is Sophie doing right? Leaving Harry and start dating Liam?” Läste jag och började skratta.
-Vad skrattar du åt? Frågade Zayn som såg mig där jag stod, mitt i trappan.
-Läs detta! Sa jag och höll fram mobilen. Några sekunder senare började han skratta. Jag och Zayn gick upp för trappan och jag höll fram mobilen framför ögonen på Liam som stod och borstade tänderna. Han spottade ut tandkrämen och skrattade. Jag drog fingret över skärmen och förstod vad dom menade.
-Dom trodde ni dejtade på stranden när ni var där och sola, sa jag och visade Liam bilderna. Han gav ifrån sig ännu ett skratt.
-Vad gulliga vi är, sa han.
-Och vilket dejt! Sa jag och vi alla började skratta.

-Godnatt, sov gott! Sa Sophie till oss.
-Godnatt, sa vi samtidigt.
-Glöm inte att vi dejtar, fyllde Liam i och alla flinade.
-Asså, vad tror folk egentligen? Frågade hon och skrattade.
_____________________________________________________________________________________
Det är verkligen jättekul att så många har skickat in mail ang. att få vara med i novellen. Vi kommer välja ut 2 stycken, så ni kommer märka det senare i novellen vem det blir. Spännande...
Och, tack för alla fina kommentarer som vi får, det betyder jättemycket!
Glöm inte, alla skåningar, ni kommer väl till Lund på vår 1D träff? Gilla oss på FACEBOOK!
/Angelica, Johanna & Nellie

OBS! Det är inte försent att skicka in mail om ni vill vara med i novellen!


Kommentarer
Postat av: Alice

Det här är för bra, men jag tycker alltid så synd om Harry när det verkar som att något är på g mellan Sophie och Liam (vet att det här är en fan-fic, men ändå - man måste ju leva sig in i berättelsen), haha! Spännande med de två "chosen" tjejerna sen :)

2011-10-06 @ 22:22:25
Postat av: Anonym

Skit bra meeer!!! :D

2011-10-06 @ 22:36:50
Postat av: emma

bra :)

2011-10-06 @ 22:39:05
URL: http://popoflove.blogg.se/
Postat av: Johanna

Otroligt bra!! :)

2011-10-07 @ 07:38:59
Postat av: Alva

Ni är duktiga på att skriva. vill bara läsa meeeer , kram ! :)

2011-10-07 @ 15:51:44
Postat av: Emma

Sjuuukt bra blogg!

2011-10-07 @ 20:15:51
Postat av: Anonym

grymt bra!!! :D

2011-10-07 @ 21:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback