The way to my life - del 72

Sophies perspektiv

-Överge dig för någon annan eller ens lämna dig? Det kommer aldrig att hända, för som jag sa innan så är du den enda för mig...min första och sista riktiga kärlek. Jag älskar dig, sa jag och kollade djupt in i hans underbart gröna ögon. Våra läppar möttes i en perfekt kyss, en kyss fylld av kärlek och passion. Harry är verkligen den enda för mig.

____________________________________________________________________________________
-Jag älskar dig också! Sa han och sedan la han sin arm om mig och jag lutade mig mot hans axel.
-Är det vår tur att göra frukost idag? Sa han lite ledsamt och jag flinade.
-Blev du inte mätt på mackor?
-Nej, sa han och log.
-Jag fixar frukost, hjälper du till? Jag nickade och gick snabbt på toa. När jag kom in i köket hade Harry redan börjat. 
-Pannkakor blir det, går det bra?
Jag nickade och log mot honom.
-Såklart! Jag kollade snabbt ut och såg hur solen sken skarpt. 
-Vi kan väl äta frukost ute? Förslog jag och nu var det Harry som nickade och log.

Jag tog fram tallrikar och glas och sedan gick jag ut och dukade.
-Godmorgon, hörde jag en röst säga och jag vände mig om. Samtidigt råkade ett glas ramla ner på marken.
-Fan, mumlade jag för mig själv.
-Oj! Sa Zayn och jag skrattade.
-Godmorgon förresten, sa jag och han log. Jag plockade ihop glaset som gått sönder och hämtade sedan ett nytt glas.

När jag kom in i köket satt både Niall, Zayn och Liam där. Jag satte mig ner på en stol och Harry höll på med pannkakorna.
-Blir det bra? Frågade Zayn och Harry nickade stolt.
-Sen när blev ni så snälla? Frågade Liam och jag kollade förvånande på honom.
-Vi är alltid snälla! Och, ni var ju snälla igår, sa jag och han log.
-Ska vi inte väcka Louis? Sa Niall och jag skrattade.
-Det tycker jag! Sa Liam och reste sig och sprang upp för trappan.


Jag, Niall och Zayn var inte långt efter och Harry stod kvar i köket för att göra klar pannkakorna. Vi sprang in i mitt rum.
-Louis, vakna! Skrek Liam, som verkade tycka det var roligt att väcka honom.
-Mm, mumlade han.
-Fy vad taskiga ni är! Ni behöver ju inte störta in i rummet och väcka honom, sa jag och Zayn skrattade.
-Det är han som brukar göra såhär!
-Louis, vakna! Utbrast Niall, minst lika högt och Louis mumlade igen.
-Harry är där nere och gör pannkakor till frukost, sa jag och han vaknade till.
-Pannkakor? Åhh, jag drömde om det inatt! Sa han och alla började skratta.

-Vad snäll du är Harry som gör pannkakor, sa Louis när han kom ner och gick fram till Harry.
-Gå! Stör mig inte, om du stör mig får du inga! Sa han och Louis flinade.
-Bäst att man akta sig då, sa han och satte sig ner.

Två minuter senare var Harry klar och vi gick ut och satte oss för att börja äta. Jag satt mellan Liam och Harry och det kändes lite spänt. Men Harry visste att jag och Liam inte hade något på gång. Harry var min.

-Var dom goda? Frågade Harry och alla nickade med fyllda munnar. När jag hade svalt svarade jag,
-Supergott! Sa jag och Harry log mot mig.

-Vad ska vi hitta på idag? Frågade jag och alla ryckte på axlarna.
-Danielle ringde mig igår och frågade om jag ville träffas, är det okej eller hade ni tänkt ut något annat?
-Ja, det går bra för mig, svarade jag snabbt. Jag hade ju aldrig träffat henne, men jag tyckte hon verkade väldigt snäll.
-Ja, visst! Sa de andra i kör och Liam nickade.
-Vad bra!

Han tog upp sin mobil och jag förstod han skickade sms till henne. Sedan tog vi in allt från bordet.
-Jag borde slippa detta, jag gjorde alla pannkakor, sa Harry och jag skrattade.
-Ja, men man fick ju inte direkt hjälpa dig, sa jag och Louis instämde.

När vi var klara med allt gick vi alla upp till mitt rum för vi skulle göra oss klara. Jag var snabbt nog att ta mina kläder och sedan låste jag in mig i badrummet. Jag tog en snabb dusch och sedan satte jag på mig mina svarta shorts och ett rosa pöstigt linne. Jag drog några snabbt tag med min mascara och sedan satte jag upp håret i en lös hästsvans.

När jag kom ut från badrummet möttes jag av Harry.

-Är det okej om jag tar en dusch? Frågade han. Han stod där med bara handduken om sig och bar överkropp.
-Ja, såklart!
-Eller, du vill hänga med? Sa han och blinkade.
-Harry! Utbrast jag och han flinade åt mig.
Jag kysste honom snabbt och sedan gick jag in på mitt rum. Jag hörde killarna ifrån soffan där nere, så jag gick ner och satte mig.
___________________________________________________________________________________
Asså, vi kan ju inte skriva "tack för alla kommentarer" efter vajre inlägg, men ja, ni förstår. Vi älskar era kommentarer. Och, det är jättekul när ni skriva vem ni tycker synd om, eller om ni började gråta eller något, haha! 
Kanske kommer en del till idag, vem vet!?
/Angelica, Johanna & Nellie


OBS.
Vi vet ej i vilka delar det blir att någon utav er kommer med, men det kommer!

Kommentarer
Postat av: emma

jättebra !

2011-10-09 @ 14:03:37
Postat av: Emma

Jätte bra kapitel, längtar till nästa :D

2011-10-09 @ 14:10:42
Postat av: Hanna

Hoppas ni lägger ut en till del idag! Jättebra del, men de (enligt mig) borde vara lite mer som händer och lite längre!! ;)

2011-10-09 @ 15:43:41
Postat av: Johanna

Grymt bra!! :) :P Meeer! :)

2011-10-09 @ 15:57:29
Postat av: linn

åh två kapitel till idag snälla!!

den bästa novellen av alla!!



hoppas jag blir hon som får vara med i novellen!..

2011-10-09 @ 17:05:03
Postat av: Anonym

meeeer!! :D

2011-10-09 @ 17:09:06
Postat av: Alice

Wooooooo. Älskar när det inte är spänt mellan Harry och Sophie, hatar när de är arga/besvikna på varandra. haha, jag veeet - det är fan fic, men ni skriver på ett sätt så att det verkligen går att sätta sig in i situationen. längtar tills någon av oss läsare är med! kommer bli sjukt kul och spännande :)

bra jobbat tjejor (och belöna oss snälla läsare med en andra del idag)? thihi :)

2011-10-09 @ 17:36:49
Postat av: Anonym

Kan ni inte skriva lite ur Danielles perspektiv?? :) Lite för oss Liam-galna host jag host (; <333 Älskar novellen annars, keep it up!!!

2011-10-09 @ 18:40:01
Postat av: Anonym

grymt bra novell meeer!! :D

2011-10-09 @ 20:11:05
Postat av: Anonym

sjukt bra novell :D

2011-10-12 @ 12:21:08
Postat av: natalie one direction lover

fy fan det är den bästa novellblogg jag läst. började läsa igår:)

2013-01-16 @ 17:21:49
URL: http://natta-millan.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback