The way to my life - del 80

-Tro inte att det är över, jag kommer tillbaka, sa han innan han vände sig och de började gå mot sin bil igen.
-Det där var så jävla onödigt, ropade jag efter dom. Jag kollade på Harry som höll på sin kind.
-Hur är det? Sa jag och han skakade på huvudet.
-Det är bra, men Sophie kommer döda mig nu, sa han och jag tog han på axeln. Vi började sakta gå in mot huset, men Harry stannade.
-Vänta lite, sa han och när han tog bort sin hand såg vi hur det rann blod ut från munnen.
_____________________________________________________________________________________
Sophies Perspektiv

Jag hörde hur Jakes bil startades och hur de körde iväg. Jag rusade mot dörren, med ett hjärta som bankade i 190. Jag visste inte ens vad som hade hänt.
Jag öppnade dörren och möttes av en blodig Harry. Jag kollade med en orolig blick mot honom. Det var blodfläckar på hans tröja, hans hand var full med blod och han stod och spottade blod ifrån munnen.
Louis hade en hand på hans rygg.
-Harry, vafan har dom gjort? Fick jag fram i ett pip och jag kände hur tårarna trängde bakom ögonen. Tårarna började rinna och ilskan byggdes upp inom mig. 
Harry stod nerböjd med sitt huvud och sa ingenting. Louis tittade på mig och rynkade pannan.
-HARRY, vafan har dom gjort? Fick jag nu fram i ett skrik.
Han lyfte nu sitt huvud och tittade på mig.
-Sophie, jag ville bara skydda dig, jag var så arg, jag vill döda Jake jäveln. Ska han fortsätta plåga dig såhär? Svarade han, och nu grät han också. Jag gick fram emot honom och kramade om honom. Han tog min hand, och ledde mig in igen. Jag låste dörren och stängde alla fönster.

Vi gick tillbaka till soffan och killarna kollade upp.
-Harry, vad har hänt? Utbrast Niall och Harry började förklara.
När Harry förklarat allt, lite tydligare sa Liam,
-Det har varit en lång dag, vad sägs om att få någon sömn?
Alla nickade och vi hjälptes åt att städa. Jag stängde av filmen och satte kuddarna lite fint i soffan.

Jag och Harry var nu i mitt rum, Harry satt på mig säng med huvudet nerböjt.
-Älskling, gå och ta en dusch så mår du nog lite bättre, sa jag och log.
Han nickade och gav mig en kyss på kinden.

Medan Harry var inne i duschen passade jag på att gå in till det andra killarna, som denna natten bestämt sig för att sova i gästrummet, eftersom det blivit väldigt varmt på mitt rum.
Jag öppnade dörren och möttes av fyra väldigt tysta killar.
-Hej killar, sa jag och log.
-Hej Sophie, svara Zayn och Louis.
Liam och Niall bara log till svar.
Jag satte mig på kanten till Nialls säng och sa,

-Jag ville bara tacka er för allt ni har gjort, ni är fantastiska. Jag har ett enormt dåligt samvete mot er, att ni ska behöva genomlida det här, jag ville verkligen inte att någon skulle bli skadad, jag är skyldig er så mycket, sa jag och log lite halvt.
-Sophie, ha aldrig dåligt samvete, du är en i familjen! Och vi skyddar vår familj, sa Niall och log stort mot mig.
-Du är en i gänget Sophie, sa Zayn och log.
-Och du ska inte behöva genomlida nåt sånt här, vi ser hur mycket du lider av det här! Om Jake någonsin kommer nära dig igen då ringer vi polisen, sa Louis.
-Vi älskar dig Sophie, sa Liam och log. 
-Åh, jag älskar er killar! Ni är verkligen dom fyra bröderna jag aldrig fick, sa jag.
-Grupp kram! Skrek Louis och alla skrattade och sedan kramade jag om dem.
-Nu borde vi sova, imorgon är det ju Fredag och vi ska festa! Sa jag och log stort. 
Jag gav alla killar en puss på kinden och sa godnatt.

-Hej älskling, sa jag när jag kom in i mitt rum igen.
-Hej gumman, svarade Harry.
Han såg riktigt trött ut när han stod där i sina svarta kalsonger.
-Hur känns munnen? Blev det något sår? Frågade jag. 
-Nja, jag såg inte så mycket i badrummet, svarade han. 
-Låt mig kolla, sa jag och satte mig i sängen bredvid honom. 
Jag ställde mig på knä i sängen istället, så jag skulle bli längre än honom.
-Det ser ut som att det har blivit ett litet sår i ditt tandkött, sa jag efter att ha tittat en stund. 
-Det läker nog snart ska du se, fortsatte jag. 
Han log mot mig och drog in mig i hans famn.
Vi möttes i en kyss och nu låg vi bredvid varandra i min säng, jag låg på hans bröst och han strök min rygg. 
-Jag älskar dig Harry, jag ville aldrig att ni skulle bli inblandade och jag ville absolut inte att du skulle bli skadad, sa jag. 
-Sophie, vi skyddar dig, i vått och torrt. Ingen ska någonsin skada dig. Och jag älskar dig, mer än någonting annat. Du är mitt allt. 
-Och du är mitt allt, sa jag och sedan möttes vi i en kyss.
Jag vände mig om och blundade. Bilder på Jake kom upp i mitt huvud, men jag började tänka på de orden som killarna sagt. ”Du är en i gänget” upprepades i mitt huvud och jag log för mig själv. Jag orkade inte lägga mer energi på Jake nu. Han var inte värd något.

_____________________________________________________________________________________
Del 80! Tror ni Jake kommer tillbaks?
Glöm inte att Gotta Be You spelas på radion BBC imorgon mellan 9-10 (svensk tid!)
Och, förresten, det är jättekul när ni nya läsare slänger in kommentarer på äldre delar, haha! :)
/Angelica, Johanna & Nellie

Kommentarer
Postat av: Amanda

Super bra! :D MER!!!!

2011-10-18 @ 21:49:09
Postat av: Johanna

Grymt bra!! :) :P

2011-10-18 @ 21:50:53
Postat av: Anonym

As bra meer!!! :D

2011-10-18 @ 21:54:52
Postat av: Sophia

Jag har läst alla 80 kapitlen på två dagar, ni kan nästan ana hur mycket jag älskar er novell, önskar bara att jag hade hittat den tidigare så att jag kunde vara med i er lilla tävling om dom som fick vara med i novellen. Men, men :p fortsätt som ni gör, ni är riktigt duktiga :)

2011-10-18 @ 22:26:03
Postat av: Anonym

skit bra som vanligt ;D

2011-10-18 @ 22:26:25
Postat av: emma

riktigt bra !

2011-10-18 @ 22:29:25
Postat av: Alice

Tror Jake kommer tillbaka! Han verkar inte ge sig lätt - men fan vad jag ogillar honom! :(

2011-10-18 @ 23:54:39
Postat av: L I N N

Riktigt bra! :D

2011-10-19 @ 11:05:12
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Postat av: Emma

sjukt grym!!!!!!!!!! längtar så tills nästa kapitel !!!

2011-10-19 @ 16:47:31
URL: http://missbiebe.soclog.se
Postat av: mandy

jättebra!! :)xx

2011-10-21 @ 16:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback