The way to my life - del 81

-Och du är mitt allt, sa jag och sedan möttes vi i en kyss.
Jag vände mig om och blundade. Bilder på Jake kom upp i mitt huvud, men jag började tänka på de orden som killarna sagt. ”Du är en i gänget” upprepades i mitt huvud och jag log för mig själv. Jag orkade inte lägga mer energi på Jake nu. Han var inte värd något.
_____________________________________________________________________________________
När jag vaknade upp nästa morgon lyste solen in genom de små springorna i persiennen. Jag drog upp dom snabbt och då vände Harry på sig, med huvudet in mot väggen. 
-Godmorgon! Utbrast jag och satte mig i sängen. Jag lutade mig över honom och gav han en snabb puss på kinden innan han puttade bort mig. 
-Godnatt, svarade han och jag skrattade. Jag brukade aldrig vara såhär pigg en fredagsmorgon. Men vi hade somnat tidigt igår och klockan var snart halv elva. Och tanken att jag skulle få festa hela natten gjorde mig glad. Jag hade inte gjort det här i London, men det var nog något man bara inte fick missa. Jag gick in i gästrummet där Niall, Zayn, Louis och Liam sov. Jag gjorde samma sak här, drog upp persiennerna och alla vred på sig samtidigt. 
-Upp med er nu! Sa jag och flinade lite.

Efter en halvtimme satt vi samlade runt bordet och åt frukost. Jag var den ända som var pigg och jag försökte snacka med killarna, men som svar fick jag bara några tysta ”mm” och ”nej”. Jag suckade och tog en till macka.
-Vilken tid börjar festen? Frågade jag, i hopp om att få ett svar.
-Jag snackade med en kille som jag känner, vi kunde komma hem till han vid åtta och sedan dra ut, sa Louis lite trött och jag log.
-Okej, sa jag. Det verkade inte gå att få ut så mycket ord från deras munnar, så jag lät bli.

När klockan slog halv 2 hade killarna packat ihop alla sina saker som dom haft med sig. Vi hade gjort oss klara och nu satt vi på mitt rum och bara snackade.
-När kommer din föräldrar hem? Frågade Zayn och jag ryckte på axlarna.
-Jag har ingen aning, sa jag och han nickade.

-Men, är det okej om vi åker hem vid tre? Så ses vi sen ikväll? Fortsatte han och jag nickade.
-Ja såklart! Sa jag glatt och han log.
-Säker på det är okej att du är hemma själv? Sa Harry för att försäkra sig och jag nickade.
-Ja! Han log också mot mig och sedan bestämde vi oss för att gå ut lite.

Fem över tre körde killarna hem och jag satte mig i soffan och kollade runt. Det hade blivit ganska stökigt och jag ville överraska mamma och pappa, som hade ringt och sagt att dom var hemma vid fyra tiden. Jag tog fram dammsugaren och började dammsuga i köket, hallen och i TV rummet. Sedan plockade jag undan lite och tjugo minuter senare såg det faktiskt helt okej ut. Jag bar upp dammsugaren på övervåningen och gjorde samma sak där. Jag bäddade rent i de två gästsängarna som Niall och Liam lånat och sedan bäddade jag min egen säng.
Jag var klar fem i fyra och bara några sekunder senare hörde jag hur dörren öppnades. Jag sprang fort ner och mötte mamma och pappa i en varm kram.
-Hej, sa jag glatt.
-Hej, hur är det?
-Det är bra! Själva? Har ni haft det bra?
-Det är bra, fast jag är väldigt trött efter den långa bilturen, men roligt har vi haft det, svarade mamma och pappa nickade instämmande.
-Har grabbarna åkt?
-Ja, dom skulle hem vid tre, fast vi ska träffas ikväll, sa jag och kom sedan på att mamma och pappa kanske inte alls gillade att jag skulle ut och festa.
-Jaså, något speciellt?
-Ja, vi tänkte...ehm, festa ikväll, sa jag lite tystare.
-Jaha, var bara försiktig, sa pappa och jag log mot honom.
-Det ska jag vara!
-Vad bra! Har allt gått bra nu när vi varit borta? Frågade pappa och jag nickade.
-Jadå, jag städade nu innan ni kom hem, så ni slipper göra det, sa jag stolt. Mamma log som ett tack och jag log tillbaka mot henne.
Jag gick tillbaka upp till mitt rum och satte mig framför datorn. Jag loggade in på skype och fick snabbt ett samtal från Evelina.

Jag kollade snabbt på klockan och såg att den stod på 18.19.
-Evelina, jag måste gå, sa jag lite ledsamt och hon nickade.
-Okej, vad ska du nu hitta på? Svarade hon och jag log.
-Ut och festa! Sa jag glatt och hon skrattade.
-Med?
-Louis, Harry, Niall, Zayn och Liam! Hon kollade på mig med stor mun.
-Du ska festa med min kille? Hallå? Sa hon och jag flinade.
-Jag ska se till så det inte händer något!
-Ja, det är bäst för både dig och Zayn, sa hon och jag log.
-Hejdå, vi ses snart hoppa jag! Sa jag innan jag tryckte på den röda knappen för att stänga av samtalet.
Jag stängde av datorn och sedan gick jag snabbt in i duschen.

Jag stod inne på mitt rum i min vita BH och ett par ljusrosa trosor. Jag kollade runt i min stora garderob, men jag visste inte vad jag skulle ta på mig. Jag tog fram ett par svarta shorts och höll upp dom. Jag log för mig själv när jag kom på vad jag skulle ha på mig.
-Perfekt, sa jag tyst för mig själv. Jag tog på mig mina kläder och sedan tog jag fram min mascara och drog några lätta tag, sedan fyllde jag på med mer. Jag letade fram min stora necessär där jag hade allt smink och sedan la jag på lite ögonskugga och ett tunt lager rouge. Jag borstade igenom mitt nytvättade hår och tog fram min fön för att torka det. Jag lät håret hänga ner, helt vanligt. Jag tog lite spray för att hålla luggen på plats och sedan kollade jag mig i min spegel. Jag tog upp min mobil och tog en snabbt ”spegelbild” och la upp den på twitter. ”Time for party!” skrev jag och kollade på klockan, som redan hunnit bli åtta.

-Hejdå, ropade jag och gick ut till Louis bil som stod på vägen. Jag öppnade bildörren och möttes utav fem stora leende.
-Hej killar, sa jag och log mot dom.
-Hej! Sa dom och Louis startade bilen.

När vi kom fram stod det ganska mycket människor utanför och snackade. Vi hoppade av bilen och gick fram till dom.
-Hej, sa Louis och alla vände sig om.
-Hey man, utbrast en kille som jag inte visste vem det var. Killarna gick fram och hälsade på de flesta, och jag följde efter Harry, eftersom jag inte kände någon. Jag såg att det stod några andra tjejer lite längre bort som inte heller verkade känna någon. Jag log lite svagt mot dom men dom såg in mig.


-Jag tror att alla har kommit, ska vi dra eller? Frågade en utav killarna, förmodligen han som Louis kände och alla svarade ”ja” i kör. Klockan var snart halv nio.

Vi gick längst en stor gata tills vi kom fram till mitten av stan. Killarna hade redan bestämt vilket ställe vi skulle till. Stället var till för alla, både de yngre och äldre. Jag gick bredvid Harry och höll i hans varma hand. Jag hade aldrig varit ute och festat med killarna, men jag hoppades att killarna inte skulle lämna mig.

När vi kom in var det mörk och musiken spelades högt. Än hade det inte kommit så många människor, men klockan hade precis slagit tio över nio, men folket fylldes på. Eftersom jag inte sagt så mycket innan, ville jag visa killarna att jag inte var den tråkiga tjejen som inte kunde festa. När klockan blivit halv elva var det fullt ös och jag var så glad. Harry la sin hand på min midja och han kysste mig passionerat.
-Vad snygg du är, sa han och jag flinade.
-Du med, var det ända jag han säga innan hans mun mötte min igen.

Louis perspektiv

Jag hade tappar bort alla. Niall och Liam såg jag en skymt av från baren. Zayn såg jag ingenstans och Harry och Sophie såg jag mitt på dansgolvet. Upptagna med annat. Jag kollade runt mig och såg att det stod en tjej en bit bort, helt själv. Jag gick fram till henne.
-Hej, sa jag högt och hon kollade upp.
-Hej!
-Varför står du här? Det är fest, kom! Sa jag drog med henne mot dansgolvet.
-Men.. började hon och jag kollade på henne.
-Inga men, kom nu! Sa jag och hon log.

Vi ställde oss på dansgolvet och dansade i takt med musiken.
-Var är du ifrån? Frågade jag.
-Sverige, men jag är på semester här med min kompis!
-Sverige? Coolt. Var är din kompis?
-Någon kille drog med henne, sa hon och flinade.
-Vad bra att jag kom då, sa jag och hon nickade. Vi fortsatte dansa och snacka samtidigt.
-Förresten, vad heter du?
-Va? Sa hon och lutade sig fram.
-Vad heter du?
-Shewa, sa hon och jag log.
”Shewa” upprepade jag i mitt huvud och la hennes namn på minnet.
_____________________________________________________________________________________
Vi vet att det finns en läsare som heter Shewa, och grattis, du kom med där helt plötsligt!
Förstår ni hur svårt det var att välja någon? Kanske någon mer får komma in i novell helt plötsligt!?
Iaf, ni andra tre kommer komma med senare, vi kommer inte glömma er! :)
/Angelica, Johanna & Nellie


update:
del 82 kommer imorgon! tack för era fina kommentarer! :)


Kommentarer
Postat av: elvina

gaah,asså jag är typ beroende av eran novell,den är superbra! :)

2011-10-19 @ 22:15:01
URL: http://elvinatano.myshowroom.se
Postat av: Anonym

Ska inte Sophie träffa Harrys föräldrar snart? Asså jag vet att dom har träffats men typ äta middag med dom.. :)

P.S. Grymt bra novell!

2011-10-19 @ 22:38:01
Postat av: emma

riktigt bra !

2011-10-19 @ 22:50:58
Postat av: Alice

Ni ska bara veta hur spännande det är att veta att jag ska vara med i novellen - när jag fattade att det höll på att komma in en ny tjej i berättelsen höll jag andan när jag läste namnet! Hahha :) Riktigt bra skrivet, spännande som vanligt! :)

2011-10-20 @ 09:04:03
Postat av: Ebba

Väldigt bra! Haha vill oxå vara med i novellen:)<3

2011-10-20 @ 11:55:41
Postat av: Rayana

skit bra älskar eran novell! ni äger

2011-10-20 @ 16:23:42
URL: http://twitter.com/loveericjustin
Postat av: Paulina

Gash! ni är så grymt bra, beroende av erna novell, har typ gråtit 600 gånger och skrattat, på två dagar, haha, och typ dött för det har varit så gaaaaaalet bra!!!! ni äger! :D började läsa eran novell typ igår, och har läst klart nu, haha får typ damp hahah vill inte att det ska vara klart, fast det kommer ju snart et till kapitel ;) gryyyymt bra tjejer!

2011-10-20 @ 18:35:00
Postat av: Olivia

På tre dagar har jag läst denna novellen! Självklart tycker jag killarna är jätte bra men jag fasnade för skrivandet! Ni skriver verkligen jätte bra! Kör ni att ni lägger ut en novell klockan t.ex 7 när ni gör så man kan kolla in då och inte behöver gå in varje kvart :) det hade varit jätte ra om ni gjorde så :) fortsätt kör! Kram Olivia @olivia4me

2011-10-20 @ 23:24:46
URL: http://oliviasfoton.webblogg.se/
Postat av: mandy

deppad nu när jag har läst alla, kan inte längre sitta och sträckläsa, haha! :( men jättebra annars som vanligt ;)xx

2011-10-21 @ 17:01:30
Postat av: Anna

Hey

Har last klart novellen och LÄÄÄNGTAAAR!!! till nästa del snälla skriv den lååååång o snaaaaabb<3

2011-10-21 @ 17:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback