The way to my life - del 82

Louis perspektiv

-Vad bra att jag kom då, sa jag och hon nickade. Vi fortsatte dansa och snacka samtidigt. 
-Förresten, vad heter du?
-Va? Sa hon och lutade sig fram.
-Vad heter du?
-Shewa, sa hon och jag log.
”Shewa” upprepade jag i mitt huvud och la hennes namn på minnet.
___________________________________________________________________________________
Vi stod på dansgolvet och hoppade till musiken som spelades. Jag kollade på Shewa och hon log mot mig.
-Ska vi gå ut lite? Frågade jag och hon nickade. Jag vände mig om och såg att det kommit ännu mer folk. Jag tog tag i Shewas hand och drog henne med mig mot dörren. När vi kom ut var där inte så mycket folk. Vi satte oss på en bänk och jag såg på Shewa att hon frös lite. 
-Fryser du? Frågade jag och hon nickade. Jag log mot henne och flyttade lite närmre henne, samtidigt som jag la min arm runt henne.

-Ska vi gå in igen? Frågade jag några minuter senare och hon nickade.
-Ja, vi kan ju inte missa hela festen, sa hon och jag log.
När vi precis skulle gå in stannade jag henne.
-Förresten, kan jag få ditt nummer? Sa jag och hon nickade. Jag räckte fram min mobil och sedan skrev hon snabbt in det.
-Tack, sa jag och sedan gick vi in.

När klockan var lite över halv 3 var vi på väg hem. Alla var trötta och när vi kom hem somnade vi direkt.

Nästa morgon var jag först med att vakna, men klockan hade redan blivit fem i halv ett. Jag tog upp mobilen och gick snabbt in på twitter. ”Had an amazing night yesterday, thanks dudes!” skrev jag och sedan gick jag upp. Alla hade somnat hemma hos Sophie och jag hörde hennes föräldrar från nedervåningen.
-Godmorgon, sa det när jag kom ner.
-Godmorgon, hade ni trevligt när ni var iväg? Frågade jag trött och dom log.
-Ja, har ni haft det bra? Frågade Marie. Jag nickade mot henne.
-Ta lite frukost! Sa hon och jag log. Jag satte mig ner och då kom alla andra också ner.
-Godmorgon, sa Sophie och gav sina föräldrar vars en kram.

Sophies perspektiv

När alla ätit frukost bytade killarna snabbt om och sedan åkte de hem. Ingen var på så bra humör och jag kände mig väldigt trött. Jag satte mig i min säng med min dator och kollade runt på internet. Jag kom på att jag inte snackat med mamma och pappa om Sverige besöket och kände att det var dags att fråga redan nu.
Jag reste mig från sängen och gick ner till vardagsrummet där mamma satt med sin dator och pappa låg i soffan.
-Ehm, jag skulle vilja fråga er en sak, sa jag och mamma kollade upp.
-Jaha, vadå?
-Jo, asså, killarna ska åka till Sverige om typ två veckor.. kan jag följa med dom? Sa jag och mamma kollade på mig.
-Men, är det inte onödigt att åka dit nu när du är här? Sa hon och jag suckade.
-Men, snälla! Jag kan ju träffa lite av mina vänner plus att Amanda och Evelina kanske kommer till Stockholm.
-Jo, men.. började mamma.
-Men vad? Sa jag och hon skrattade.
-Vi får se! Har du pratat med Evelina och Amanda?
-Ja, lite! Men dom vill ju såklart dit, sa jag och hon nickade.
-Okej, men vad vill du ha för mat ikväll?
-Du är bäst på att byta samtalsämne, sa jag irriterande och flinade. Hon nickade glatt.
-Men, kan vi inte grilla och äta bara vi tre? Hon nickade igen och jag log.
-Det gör vi!

Louis perspektiv

Jag tog upp mobilen och öppnade mina kontakter. Jag gick ner till bokstaven S och såg Shewas namn. Jag tryckte på öppna kontakt. Jag funderade ett tag och sedan började jag skriva ett sms. ”Hej, det var trevligt att träffa dig igår, är allt bra? Har du lust att träffas någon dag? Vad gör du imorgon? Louis. x” skrev jag och klickade på skicka. Jag kände mig lite nervös. Hon kanske inte ens ville träffa mig igen? Men, hon verkade vara en schysst tjej. Mobilen vibrerade och jag tog upp den. Shewa stod det på skärmen och jag log för mig själv.

____________________________________________________________________________________
Förlåt för en jättekort del, men vi har lite annat som ska göras! 
Imorgon är det dags för vår 1Dträff.. ses vi!? :)
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: emma

jättebra !!

2011-10-22 @ 08:43:15
Postat av: Anonym

Jag älskar eran novellblogg!!!!!

2011-10-22 @ 11:17:18
Postat av: rayahin

skit bra :D

2011-10-22 @ 17:23:21
Postat av: Paulina

Grymt bra som alltid tjejer ;)

2011-10-22 @ 18:18:52
Postat av: Sandra!

Hej ! Igår började jag läsa del 1 och nu har jag lästa alla! SÅ himla duktiga är ni!! förtsätt skriva, jag väntar spännt :D kramar

2011-10-23 @ 13:30:01
Postat av: Anonym

Älskar denna novell skriv mer är du jätte jätte snäll

2011-10-23 @ 14:17:01
Postat av: amanda

jätte bra! :D

2011-10-23 @ 17:23:48
Postat av: Linnéa

Så himla bra :)

2011-10-23 @ 18:03:26
URL: http://onedirectionswenovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback