The way to my life - del 52

Vi drog på oss varsin hjälm och sedan satte vi oss ner. Det var en yngre, ganska snygg, kille som startade min gokart och jag hörde hur pappas också startade. Jag kollade bak på honom och han nickade.
-Jag ska vinna idag! Sa jag och han fnös till.
-Ha, de tror du va! Jag skrattade åt honom och sedan hörde jag hur mamma ropade.
-Kolla hit! Sa hon och höll upp bår gemensamma systemkamera. Jag log mot kameran och hon tog en bild. Sedan tryckte jag in gasen och gav mig ut på banan.

_____________________________________________________________________________________

När vi en halvtimme senare satte oss i bilen hade klockan hunnit bli halv tre. Jag knäppte fast mitt bälte och pappa vred om nyckeln och motorn startade.
-Sophie, du kommer aldrig vinna över mig! Sa han plötsligt och jag skrattade.
-En dag ska jag vinna, sa jag med lite extra betoning på ska. Han log mot mig och mamma suckade.
-Nästa gång vi gör detta, ska jag vara med och vinna!
Jag och pappa skrattade till och hon kollade på oss.
-Tror ni inte mig?
-Nej, sa jag skrattandes.

Jag vaknade inte förrän vi stannade på uppfarten hemma vid vårt hus. Jag sträckte lätt på mig och satte på mina skor som jag tagit av innan jag somnat i bilen. Jag tog med mig min kudde och gick in. Jag gick direkt in på mitt rum, slängde kudden i sängen och startade datorn. Jag hade släppt tanken på bilderna, Liam och Harry för ett tag, men nu kom den tillbaka. Jag tog upp min mobil och skrev ett sms till Liam. ”Hej, jag är hemma nu! Är ni klara i studion?” Jag kollade på klockan som visade 16.03. Jag la ner mobilen på skrivbordet och satte mig sedan på min svarta skrivbordsstol och skrev in mitt lösenord på datorn. Jag tryckte upp internet och skrev in twitter.com i adressfältet. Jag loggade in och skrev ”I had a great day with my family, i love shopping and go cart, lol” samtidigt som min mobil vibrerade. Jag tryckte på tweet och tog sedan upp mobilen. ”Vi är klara vid 5... ska jag komma till dig?” ”Ja, gör så!” svarade jag snabbt och la ner mobilen igen. Jag hade aldrig var själv med Liam. Och det skulle kännas konstigt att vara med honom utan Harry. Jag och Liam behövde snacka, men helt ärlig så var jag nervös, väldigt nervös.

Klockan var lite över fem när jag hörde hur det ringde på dörren.
-Jag öppnar! Ropade jag högt och sprang ner för trappan på direkten.

-Hej, sa jag och log stort mot Liam när han klev innanför dörren.
-Hej, sa han och vi kramade om varandra. Han tog av sig sina skor och vi gick upp mot mitt rum. Jag ville inte att mamma eller pappa skulle kommentera något om att det bara var Liam som var här.
Jag satte mig på sängen och han satte sig bredvid. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.
-När såg du bilderna? Sa jag tyst och han kollade på mig.
-I morse när jag vaknade.
Jag nickade.
-Jag såg dem igår kväll, men jag orkade inte smsa dig då, sa jag och skrattade till.
-Okej, men tror du Harry kommer bli sur om han ser bilderna?
-Jag vet inte... egentligen gör vi ju inget speciellt på bilderna, men vi ser..
-Kära ut, fyllde han i och jag svalde.
-Mm, sa jag tyst.
-Vad ska vi säga? Fortsatte jag och han ryckte på axlarna.
-Vi kan ju bara säga som det var, att vi bara stod där och hade kul? Sa jag och han nickade denna gången.

Jag hörde att det ringde på dörren men jag orkade inte gå ner för att öppna. Det var säkert någon som pappa bjudit hit såhär en söndagseftermiddag. Jag hörde att mamma öppnade dörren och att någon började snacka. Jag kollade på Liam, som kollade rakt in i mina ögon. Han, till min stora förvåning, lutade sig framåt och våra läppar möttes. Precis då, i samma sekund, trycktes handtaget ner och dörren öppnades. Jag hade inte än dragit mig tillbaka men gjorde det så fort jag såg vem som stod där. Harry. Varför just nu? Inget kunde bli mer fel, absolut inget.
_____________________________________________________________________________________
Woops, vad kommer hända?
Märkte att vissa utav er tyckte Liam skulle komma in och förstöra... lite taskigt av honom eller vad?

Och vi fick en kommentar om att många noveller handlar om Liam, och vi läser nästan ingen novell, så vi har ingen aning. (Finns vissa som vi läst några delar av... tipsa oss gärna om noveller, men spamma inte nu!)

Och ja, det var en ganska kort del, men såhär kommer det att bli:
Dagar då vi båda har tid till att skriva, kommer det komma längre delar (troligtvis helger) och dagar då vi har mindre tid blir det kortare delar. Känns bättre att göra så än att typ skriva en del/vecka, eller hur?
Glöm inte slänga in en kommentar!
/Angelica & Johanna


FÖRRESTEN:
Alla söta och fina 1D fans... [klicka hääääär] och följ mitt fan account på twitter, just for the boys. Det skulle vara sjukt snällt, och självklart kommer jag följa tillbaka... just tweet me!
/aa


Kommentarer
Postat av: Natta

As bra! xD Jepp...Jag märkte att han Kmr kyssa henne lr ngt sånt ^^ Vi borde vara glada att ni faktiskt skriver för att det är ju bättre än inget :P (:

2011-09-01 @ 23:02:20
Postat av: Anonym

as bra meeeeeeeeeeeeeeer ;D

2011-09-02 @ 06:46:56
Postat av: emma

åh vad bra !

2011-09-02 @ 07:41:23
Postat av: Helen

MEEEEER !!! :D

2011-09-03 @ 14:37:49
Postat av: Johanna

Svinbra! :) Meeeeer! :P

2011-09-06 @ 07:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback