The way to my life - del 61

-Är du rädd? Sa han och höjde på ögonbrynet.
-Bara gå av, sa jag med en ännu mer bestämd ton och då kände jag hur han la sina händer på mig rygg och försökte knäppa upp min BH.
-Jake, utrbast jag, men han fortsatte.
_____________________________________________________________________________________

Jag försökte skrika, inget kom ut ur strupen. Jag var som förfrusen och rädd.
Det gjorde ont i hela kroppen, alla muskler var som mest spända när jag försökte rycka mig loss ur hans grepp.
-Det kommer gå så mycket bättre om du slutar kämpa emot! Sa han med en irritation i rösten. Jag skakade på huvudet och jag svettades mer och mer.
Han hade redan knäppt upp min BH och försökte med all sin kraft dra av min tröja. Han drog upp mig och tog tag i mina axlar kollade mig i ögonen och skrek,
-Kom igen nu! Sluta kämpa emot! Hans svarta ögon såg döda ut när han tittade på mig.
Mina tårar började rinna ner för kinderna. Jag hade försökt hålla de inne, men jag kunde inte. Jag ville bort här ifrån. Nu.

Han puttade ner mig på sängen igen, jag landade hårt på sängkanten och fick en enorm värk i bakhuvudet.
Tillslut kände jag hur han släppte taget om mig och hoppade upp ur sängen i världens fart.
-Helvete du blöder ju om huvudet! Skrek han med panikslagen röst.
Han försvann snabbt ur rummet och jag hörde ytterdörren nerifrån smälla igen och jag skrek, både utav ilska och hur ont det gjorde. Sen blev allt svart.

Harrys Perspektiv

-Bra jobbat idag killar, sa Liam och gav mig en klapp på axeln. Jag nickade mot honom och log.
-Ska vi dra och käka lunch? Frågade Niall.
-Ja visst, vi drar till Subway., svarade Zayn med en glad ton i rösten och vi tog våra saker för att gå ut mot bilen.

I bilen, på vägen till Subway, ringde min mobil. Maries, Sophies mamma, nummer lös på telefonen. Jag fick en konstig känsla i magen, hon brukade inte ringa mig?
-Hej! Svarade jag och mer hann jag inte säga innan hennes mamma fortsatte.
-Harry! Sophie har blivit överfallen, sa hon och jag hoppade till.
Min tunga blev som bly, jag fick inte fram ett ord.
-Jag och Will har varit iväg och kom precis hem, vi vet int vad som har hänt! Kommer du? Sa hon, med en darrande röst och och jag kunde se framför mig hur panikslagen hon såg ut.
-Jag kommer, svarade jag med gråten i halsen och la på.

-Harry! Vad har hänt? Frågade Louis oroligt och jag skakade på huvudet.
-Jag måste till Sophie, kan du köra dit? Var det ända jag sa tillbaka och han nickade.
-Självklart, svarade han och svängde till vänster, för att komma på rätt håll.

Alla satt helt tysta i bilen.
-Harry! Prata med oss, vad har hänt? Frågade Liam.
-Det är Sophie, hon har blivit överfallen, sa jag tyst.
-Va? Sa alla killar i kör.
-Av vem då? Frågade Liam med ilska i rösten.
Jag orkade inte prata om detta egentligen men jag visste att det frågade för att visa att de brydde sig.
-Inte fan vet jag! Skrek jag och var också riktigt arg nu. Jag kunde inte hjälpa det.
Ilskan bubblade i hela kroppen och jag behövde bara vara vid Sophie nu. 

Louis stannade vid Sophies hus och jag hoppade av.
-Tack, och jag är inte arg på er, sa jag snabbt och dom nickade mot mig. Jag log ett svag leende som tack och smällde igen bildörren.

-Hallå! Skrek jag när jag ryckt upp ytterdörren.
-Vi är här uppe! Skynda Harry, hörde jag Marie ropa med gråtande röst.
Jag sprang upp till Sophies rum och kände hur tårarna trängde bakom ögonen.
Min Sophie. Min Sophie är skadad. Och vem hade gjort så mot henne?

När jag kom upp till rummet såg jag henne och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka. Hon låg bara där, det såg ut som hon sov, men jag visste att hon inte mådde bra. När jag såg hennes huvud blev jag rädd. Hela hennes huvud var fullt med blod och hon hade riv märken på axlarna och i ansiktet. Vem? Vem gör så här mot henne?
-Ambulansen är snart här , sa Marie och jag nickade mot henne.

Jag tog Sophies hand, kramade om den hårt och kysste hennes kind försiktigt.
-Sophie, den jäveln som gjorde det här mot dig, han ska dö! Viskade jag i hennes öra och jag menade det verkligen.

Sen gick jag över till andra sidan där Maria satt och höll i Sophies hand.

-Allt kommer bli bra, ambulansen är snart här, sa jag lugnande till henne. Hon kollade på mig och jag kramade om henne.

Efter det blev allt suddigt, Jag hörde sirenen från ambulansen komma och hur 2 män kom springandes i trappen med en bår. Jag hade aldrig gillar ambulanser och att behöva se Sophie åka iväg i en gjorde mig orolig. Dom la Sophie på båren och sprang ner igen.

Bara en fick plats att åka med i ambulansen.
-Harry, vill du åka med? Jag skakade på huvudet.
-Åk du med i ambulansen, jag och killarna kör dit, sa jag och hon nickade och gick ut till ambulansen.

När jag skulle gå ut kom Will, Sophies pappa.
-Ska du med till sjukhuset? Frågade Will och jag nickade.
-Ja, jag åker med de killarna... ska du köra själv? Han nickade och jag fortsatte.
-Men du kan åka med oss, kom! Sa jag och han tog fort nycklar och låste huset och sedan hoppade vi in i bilen.

Snälla, snälla låt Sophie klara sig, var den ända tanken som flög runt i mitt huvud just nu. Jag var så rädd och så orolig. Och tanken på vem som gjort det fick mig att bli arg.
_____________________________________________________________________________________
Era kommentarer är så roliga att läsa, fortsätt kommentera! Det är jättekul att läsa när ni skriver typ "åh, började gråta" eller liknande. Haha! 
/Angelica, Johanna & Nellie


Kommentarer
Postat av: emma

helt besatt av eran novell, så bra !

2011-09-20 @ 21:36:20
Postat av: Anonym

Asså Gud så jävla bra längtar redan till nästa hoppas det kommer upp imon skit bra novell :)

2011-09-20 @ 21:52:40
Postat av: L I N N

ÅH va bra denna var!! :D

Längtar verkligen till nästa :)

2011-09-20 @ 22:04:20
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Postat av: elvina

gaah,det var ju superbra! :) <3

2011-09-20 @ 22:09:21
URL: http://evvetano.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meeer ffs!! :D

2011-09-20 @ 22:30:56
Postat av: Helin

herregud! ni är ju fantastiska :d åhh fick rysningar i hela kroppen <3

2011-09-20 @ 23:00:51
Postat av: Alice

skiiiiiiiitbra!

2011-09-21 @ 07:38:28
Postat av: shewa

omg nästa del nu! börja nästan gråta fan :O

2011-09-21 @ 18:15:34
Postat av: Johanna

Sjukt jävla bra!!!! :) :P Meeer! :P Längtar! =)

2011-09-21 @ 18:16:23
Postat av: linn

DEL 62 MÅÅÅSTE KOMMA UT IKVÄLL!

2011-09-21 @ 18:59:49
Postat av: Tilli

Mitt hjärta dunkade som aldrig förr

2012-08-03 @ 22:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback