The way to my life - del 66

-Jag älskar dig Sophie! Orden han sa gjorde mig lika knäsvag varje gång och jag det var som jag blev kär på nytt. Jag släppte taget om honom och kollade han djupt i ögonen.
-Jag älskar dig också, sa jag tyst innan våra läppar trycktes mot varandra. Han gav mig ett stort leende och sedan öppnade han dörren.
-Hejdå! Sa han och innan jag han svara var dörren stängd.
_____________________________________________________________________________________

Jag vaknade, öppnade ögonen långsamt, sträckte på mig. Jag kollade snabbt på mobilen, klockan visade 09.38. Jag gäspade högt och gnuggade mig lite i ögonen. Jag var verkligen trött idag, att bara tänka på Jake tog på krafterna. Solen lös in i mitt rum och bländade mig.
Jag tog mig in i duschen och duschade på bara 14 minuter. När jag kom ut tog jag på mig ett svart linne, ett par jeansshorts. Jag tog fram min locktång och lockade håret lite snabbt och lätt. Jag drog några extra ta med mascaran, bara för att.
Jag hörde röster från köket när jag var påväg ner. Mer än bara mammas och pappas. Och när jag kom ner log jag stort. Vid köksbordet satt Harry, Niall, Louis, Liam, Zayn, mamma och pappa.

-Godmorgon Sophie! Sa mamma och pussade mig på kinden.
-Godmorgon, sa jag och log.
-Varför är alla dom här? Ska ni iväg? Frågade jag förvirrande och alla skrattade lätt åt mig.
-Jag och pappa ska åka iväg och träffa din faster idag, vi kommer sova över där för det tar 4 timmar att åka dit, men killarna sover hos dig! Sa hon snabbt, kramade om mig och sen var dom redan ute.
-Okej, sa jag tyst och sedan körde bilen iväg.
Jag vände mig om och tittade på killarna.
-Hej killar! Sa jag och log.
-Heeej Sophie! Utbrast alla i kör, som vanligt.
Harry ställde sig upp, gick fram till mig och kramade om mig. Han kysste mig lätt på läpparna och jag log mot honom.
-Vi tog med oss lite väskor med våra grejer, kan jag gå upp och lämna dom? Frågade Harry. Han pekade mot hallen, där det stod väskor. Jag kollade dit.

-Oj, hade ni tänkt och vara här hela veckan eller? Frågade jag och skrattade.
-Precis! Nämnde inte Marie det? Dom ska vara borta tills fredag eller lördag! Sa Harry och log.
-Vi har lovat att vara dina barnvakter, sa han nu med ett ännu större leende, och killarna skrattade.
-Så nu får du allt sköta dig babe! Sa Louis och log.
-Vi får se sa jag tillbaka och skrattade.
Zayn, Harry och Liam hjälptes åt med att bära upp väskorna medan jag, Louis och Niall satte oss i soffan. Louis och Niall fastnade snabbt i något program.
-Så boys! Vad ska vi hitta på i helgen? Frågade jag. Ingen av dom svarade och jag kollade bakom Niall. Jag tog tag i kudden som jag såg och slog först till Louis i huvudet med den och sedan Niall.
-Sophie! Nu du! Utbrast Niall och tog upp en annan kudde och slog till mig. Jag skrattade, men bara några sekunder senare tog Louis också upp en kudde och slog till mig.
-Kuddkrig! Hörde jag Harry skrika när han kom springande med Zayn och Liam tätt i häll. Alla tre kastade sig i soffan och jag skrattade när jag kände hur någon kittlade mig.
Efter ett tag låg alla utspridda i vardagsrummet helt utmattade. 
-Kuddkrig är jobbigt! Sa jag och killarna skrattade.
-Jag känner mig helt svettig nu, skulle behöva svalka mig! Och Harry snappade fort upp orden jag sa.
-Okej! Sa Harry. Han ställde sig upp snabbt, bar upp mig i sin famn, sprang ut, och slängde mig i poolen. 
-Harry! Sa jag ganska surt. Jag som hade gjort i ordning mig så mycket idag.
-Förlåt gumman, vill du ha hjälp upp? Sa han och sträckte sin hand mot mig. 
Jag tog tag i hans hand, ryckte till och nu var han också i poolen.
Han kom upp från vattnet och var verkligen genomblöt, han simmade mot mig. Man kunde se igenom hans ljusblåa skjorta och jag kunde inte sluta stirra.
-Jag antar att jag var värd det där, sa han och skrattade.
-Ja det var du! Sa jag och kysste honom.
-Sophie, vet du att du kysser väldigt bra? Sa Harry och log snett. Man vill bara ha fler och fler kyssar för varje gång! Sa han och jag kände hur jag blev allt rödare i huvudet.
Skulle han säga? Jag som tyckte Harry var gud på att kyssas, tänkte jag för mig själv.
-Samma till dig Harry! I just can’t get enough! Sa jag och kysste honom igen. Lite mer passionerat den här gången. 
Han besvarade kyssen lika passionerat och fjärilar dansade i magen på mig, jag kommer aldrig sluta älska denna underbara killen, tänkte jag.
-Jag älskar dig verkligen Harry, sa jag och tittade djupt in i hans gröna ögon.
-Jag älskar dig Sophie, du är mitt allt! Sa han tillbaka.
-Ska vi dra oss upp ur poolen nu, och göra något med killarna? Frågade jag och han nickade.
-Visst, sa han och vi gick upp och satte på oss nya kläder.

När vi kom ner kollade vi på klockan och den var redan var över fem och jag kände hur hungrig jag var.
-Ska vi laga mat killar? Sa jag och log. Alla killarna log instämmande.
-Vad ska vi laga? Frågade Zayn.
-Jag vet inte? Tacos? Sa jag och skrattade.
-Zayn och Liam, ni tar hand om grönsakerna sa Harry.
-Louis och Niall, ni tar hand om att plocka fram bröd, såser och ni kan duka, så fixar jag och Sophie köttfärsen! Och kyckling till dig Zayn!
Alla nickade och satte igång.

Jag gick upp och hämtade min dator, kopplade in dom till mina bas högtalare och satte på musik. Jag kollade igenom alla låtar. Jag satte på What Makes You Beautiful högt och alla log.
Vi sjöng med i låten, som gick om och om igen. Jag var lycklig just nu, Jake hade försvunnit ur mitt huvud och jag hade några dagar framför mig med mina absolut bästa vänner.

Efter ett tag satt vi vid matbordet , åt och skrattade. Louis och Niall hade tänt värmeljus runt om i köket.
-Mysigt vi har det killar! Ni ska veta så tacksam jag är för att få vara er vän! Sa jag och log.
-Och vi är tacksamma att få ha dig som vän, fyllde Niall snabbt i och jag log mot honom. Louis höjde sitt glas och alla kollade på honom.
-Skål! Utbrast han och alla skrattade.
-Skål!
_____________________________________________________________________________________

Förlåt för dålig uppdatering, men som ni säkert förstår går skolan före! Men, här har ni del 66.
Kommentera gärna!
/Angelica, Johanna & Nellie

Kommentarer
Postat av: emma

brabra !

2011-09-29 @ 22:14:38
Postat av: Alice

Bästa, bästa bästa!

Förstår att skolan går före, men ni ska veta att det här är den bästa fan fictin om 1D - så forstätt gärna så ofta ni kan :)

2011-09-30 @ 11:10:34
Postat av: Elvina

as bra ju!

2011-09-30 @ 16:42:21
URL: http://elvinatano.myshowroom.se
Postat av: hanna

grymt bra:)

2011-09-30 @ 17:31:33
Postat av: Ebba

Novellen är Bääâääzt!!!:)<3

2011-10-01 @ 07:33:26
Postat av: Anonym

jättebra! meer!!! :)

2011-10-01 @ 16:37:24
Postat av: Becca

Sjuukt bra :D

När kmr nästa? :D

2011-10-01 @ 20:50:37
Postat av: Anonym

BÄÄÄSSST!

2011-10-02 @ 20:32:37
Postat av: Anonym

Bara en fråga ( vet att det var läge sen och allt men ja) Hade inte hon brytigt handleden eller handen?

2013-02-18 @ 14:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback